راهنمای جمع آوری ادرار 24 ساعته

راهنمای جمع آوری ادرار 24 ساعته


منبع انتشار :

نمونه ادرار 24 ساعته براي تشخيص بيماريها مخصوصاً بيماري هاي كليوي مورد استفاده قرار مي گيرد. نمونه بايد دقيقاً طي 24 ساعت جمع آوري گردد. به همين منظور گالن هايي از سوي آزمايشگاه در اختيار شما قرار مي گيرد

نمونه ادرار 24 ساعته براي تشخيص بيماريها مخصوصاً بيماري هاي كليوي مورد استفاده قرار مي گيرد. نمونه بايد دقيقاً طي 24 ساعت جمع آوري گردد. به همين منظور گالن هايي از سوي آزمايشگاه در اختيار شما قرار مي گيرد. برخي از اين گالن ها حاوي مواد نگهدارنده مايع يا جامد است. نكته مهم اين است كه شما نبايد به هيچ عنوان اين مواد را خالي كنيد .در هنگام ریختن نمونه در گالن ها باید از پاشیدن این مواد به پوست بدن اجتناب شود و چنانچه پوست در معرض آن قرار گیرد بلافاصله با آب جاری شستشو شود.

براي جمع آوري ادرار 24 ساعته به هيچ عنوان از ظروفي غير از ظرفهايي كه آزمايشگاه در اختيار شما قرار مي دهد استفاه نكنيد .

  1. طریقه جمع آوری نمونه ادرار 24 ساعته:
  • در ابتداي شروع جمع آوري نمونه، اولین نمونه ادرار را در دستشوی دور بریزید و به هیچ عنوان داخل ظرف نریزید. زمان دفع را یادداشت کنید. ( مثلاً ساعت 9 صبح)
  • به مدت يك شبانه روز (24 ساعت) تمامي نوبت هاي دفع ادرار را در ظرف مخصوصي كه از طرف آزمايشگاه در اختيار شما قرار گرفته است جمع آوري كنید.
  • آخرین  نمونه دفعی باید دقیقا در ساعت شروع جمع آوری باشد که در این مثال 9 صبح می باشد.
  •  اگر در طی این 24 ساعت بر حسب اشتباه ادرار خود را داخل ظرف تخلیه ننمودید حتماً به آزمایشگاه مراجعه نموده و ظرف جدید دریافت کنید.
  • در طول جمع آوري ادرار بايد ظرف جمع اوري دور از دسترس كودكان و در جاي خنك در دمای 2 تا 8 درجه (ترجيحاً در يخچال  در داخل کیسه پلاستیکی) نگهداري شده و بلافاصله پس از اتمام كار به آزمايشگاه تحويل داده شود. قبل از تحویل از قرار گرفتن برچسب پذیرش بر روی ظرف اطمینان حاصل فرمایید.

ارسال نظر

رایانامه *
نام *
پیام *